На допомогу вчителям при роботі з обдаровами дітьми (Голубівська ЗОШ І-ІІІ ступенів)
понеділок, 14 січня 2013 р.
Подарунок природи
Слово «обдарований» містить у собі корінь «дарунок», виходить, у психіці обдарованої дитини є щось таке, що їй подаровано природою. Це щось не зароблене, не вивчене, не придбане згодом, а саме подаровано, часто, можливо, і несправедливе: старанний один, а обдарований зовсім інший. Ідея того, що природа всіх наділяє по-різному, цілком очевидна, однак не всі з нею згодні. Якось, сміючись, Монтень помітив, що з усіх здібностей Бог найбільше справедливо розподілив розум: тому що ніхто не скаржиться на його нестачу. Концепцій обдарованості, створених сучасними вченими, дуже багато. Але на сьогодні однією з найбільш популярних і прийнятою більшістю фахівців є концепція людського потенціалу американського психолога Джозефа Рензуллі.
Відповідно до його вчення, обдарованість являє собою сполучення трьох характеристик:
• інтелектуальних здібностей (перевищуючих середній рівень);
• творчості;
• наполегливості (мотивація, орієнтована на задачі).
Примітно, що в самій назві даної теоретичної моделі Дж. Рензуллі використовує замість терміна «обдарованість» термін «потенціал». Це свідчення того, що дана концепція - свого роду універсальна схема, прийнята для розробки системи виховання та навчання не тільки обдарованих, а і всіх дітей. Але, незважаючи на жодні теорії, як насправді виявити обдаровану дитину, усе одно нікому точно не відомо. Про кого в майбутньому скажуть «геній», а хто все життя буде грати більш ніж скромну роль? Тут велике значення мають зовнішні обставини і, звичайно, закони природи, які не зміниш.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар